Welcome to Tradimo! Here is our special offer for new users: Buy your first course now and get 10% off! 

Free Course

تداول الفوركس - درس تمهيدي

by Tradimo

About this course

اذا كنت قد سافرت من قبل إلى دولة أجنبية فربما تكون قد احتجت لاستبدال نقود, وفي هذه الحالة تكون قد شاركت في تداول الفوركس. على أية حال, هذا السوق أكبر وأكثر تعقيدًا من تصريف العملات بغرض السياحة أثناء العطل. البعض شركات كبيرة تشتري وتبيع العملات بهدف تسهيل عملية التداول, والآخرون, مثل المضاربين يتداولون العملات بهدف تحقيق الأرباح. هذا الدرس يعطي لمحة عن التداول بشكل عام وما هو سوق الفوركس, ويشرح كيفية ربح المال من التداول.

لمن هذا الدرس؟

هذا الدرس مخصص لكل منتسب جديد لسوق الفوركس. يغطي الدرس أساسيات الفوركس والمفهوم العام ويشرح المصطلحات الواجب فهمها قبل البدء باستراتيجية مبتدئ تداول فوركس

هذا الدرس يشمل:

  • ما هو التداول؟
  • ما هو تداول الفوركس؟
  • من هو وسيط التداول؟
  • ما هي المصطلحات الأساسية في تداول الفوركس؟ 
  • ما هي أفضل أوقات تداول الفوركس؟

Skill Level

Beginner

Duration

0h:30m

Course Cost

FREE

Language

عربي

People Enrolled

13

Instructor

Tradimo

Course Instructor

  • We believe in a world where people manage their own money. That’s why we’ve been building the largest trading school and community for you to get everything you need to succeed. Learning to trade is a serious topic – at the same time it’s fun and much easier when someone shares their knowledge with you and brings you to a level where you can make your own experiences and learn by trading yourself and speaking with others in a community.
Enrol to this course and start learning!
Enrolling to a course makes it available from your homepage